|
|
|
|
|
|
|
|
Практичне завдання
За зібраними даними спостережень опишіть погоду у своїй місцевості, спробуйте пояснити ї ї мінливість. Проілюструйте зміни в погоді графіком зміни середньодобової температури повітря, відносної вологості, діаграмою випадання опадів, розою вітрів.
ПІДСУМКИ
• Наукові дослідження погоди почалися в кінці XIX ст.
• Нині на Землі діє Всесвітня служба погоди.
• Спостереження за погодою ведуть постійно, інформацію збирають кожні три години і наносять на синоптичні карти.
• Прогнози погоди складають на незначний строк, а також на середній і великий періоди часу.
• Місцеві ознаки допомагають передбачати погоду.
Запитання і завдання для самоперевірки
Що таке прогноз погоди? Складіть свій прогноз погоди за кількома місцевими ознаками (поясніть їх). За якими елементами погоди можна спостерігати візуально, а за якими - за допомогою приладів? Наведіть приклади приладів. Що таке синоптична карта? Чи можна керувати погодою? Як змінювалися методи спостереження за погодою?
|
|
|
|
|
|
Клімат Землі, чинники його формування
Пригадайте
Які типи погоди переважають у вашій місцевості кожної пори року? Чи повторюються вони з року в рік? (Див. § 40.)
Багаторічний режим погоди. Погода може різко змінюватися впродовж навіть кількох годин. Клімат також змінюється, але дуже повільно - протягом десятків і сотень років. Він відображає переважання певних погодних умов протягом тривалого відтинку часу. Отже, клімат - це багаторічний режим погоди.
Клімат значно впливає на розвиток багатьох процесів на Землі. Саме клімат визначає повноводність річок, особливості ґрунту, поширення рослинності й тваринного світу. Він значно впливає також на життя і господарську діяльність людини. Адже без знання кліматичних умов, наприклад, неможливо вирощувати сільськогосподарські культури, зрошувати посушливі землі і осушувати перезволожені ділянки, запобігати природним стихіям - посухам, суховіям, заморозкам, повеням.
Типів клімату на земній кулі дуже багато. Вони змінюються як з широтою, так і з висотою в горах.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|