|
Прикладів місцевих ознак багато. Головне - навчитися їх аналізувати, зіставляти. Намагаючись передбачити погоду за місцевими ознаками, слід пам'ятати, що краще провести спостереження за кількома ознаками і порівняти їх.
Практичне завдання
Зберіть місцеві ознаки погіршення чи поліпшення погоди. Проілюструйте їх малюнками.
Факти сьогодення
Людина керує погодою. Людина може на короткий час свідомо змінювати погоду. Так, за допомогою технічних засобів можна розсіяти тумани і хмари, розбити градову хмару, послабити несприятливу дію урагану, пилової бурі, знизити чи підвищити температуру тощо (мал. 120). Завдяки додатковому нагріванню повітря або за допомогою сухого льоду можна звільнити аеропорти від туману. А ввівши в хмару кристали вуглекислоти чи йодистого срібла можна розсіяти переохолоджені хмари і запобігти небезпечному для господарства граду.
Ваші метеорологічні спостереження. Спостереження за погодою можна організувати і в школі. Для цього на шкільному подвір'ї облаштуйте шкільний метеорологічний майданчик (мал. 121). Бажано, щоб він мав форму прямокутника, дві сторони якого збігалися б з напрямком північ - південь. На цьому майданчику має бути флюгер, опадомір, психрометрична будка, в яку помістіть термометри та гігрометр, снігомірна рейка та ґрунтові термометри. У приміщенні школи слід встановити барометр-анероїд. Показання приладів потрібно знімати щодня в один і той самий час і бажано о 9-й годині ранку, 15-й та 20-й годині. Дані спостережень слід заносити у спеціальні щоденники, аналізувати їх і робити вітрину погоди для всієї школи. Відмічайте істотні погодні зміни, наприклад: випав перший сніг, пройшли зливи, триває мряка. Користуйтесь умовними знаками елементів погоди (мал. 3).
|
|