Переглянути всі підручники
<< < 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 > >>

 

Мал. 120. Людина Мал.      121. Шкільний досліджує погоду            метеомайданчик
      Прикладів місцевих ознак багато. Головне - навчитися їх аналі­зувати, зіставляти. Намагаючись передбачити погоду за місцевими ознаками, слід пам'ятати, що краще провести спостереження за кількома ознаками і порівняти їх. Практичне завдання Зберіть місцеві ознаки погіршення чи поліпшення погоди. Проілю­струйте їх малюнками. Факти сьогодення Людина керує погодою. Людина може на короткий час свідомо змінювати погоду. Так, за допомогою технічних засобів можна розсіяти тумани і хмари, розбити градову хмару, послабити несприятливу дію урагану, пилової бурі, знизити чи підвищити температуру тощо (мал. 120). Завдяки додатковому нагріванню повітря або за допомогою сухого льоду можна звільнити аеропорти від туману. А ввівши в хмару кристали вуглекислоти чи йодистого срібла можна розсіяти переохо­лоджені хмари і запобігти небезпечному для господарства граду. Ваші метеорологічні спостереження. Спостереження за погодою можна організувати і в школі. Для цього на шкільному подвір'ї облаштуйте шкільний метеорологічний майданчик (мал. 121). Ба­жано, щоб він мав форму прямокутника, дві сторони якого збіга­лися б з напрямком північ - південь. На цьому майданчику має бути флюгер, опадомір, психрометрична будка, в яку помістіть термо­метри та гігрометр, снігомірна рейка та ґрунтові термометри. У приміщенні школи слід встановити барометр-анероїд. Показан­ня приладів потрібно знімати щодня в один і той самий час і бажа­но о 9-й годині ранку, 15-й та 20-й годині. Дані спостережень слід заносити у спеціальні щоденники, аналізувати їх і робити вітрину погоди для всієї школи. Відмічайте істотні погодні зміни, напри­клад: випав перший сніг, пройшли зливи, триває мряка. Корис­туйтесь умовними знаками елементів погоди (мал. 3).

 

Переглянути всі підручники
<< < 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 > >>
Hosted by uCoz