|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мал. 107. Розподіл хмарності на земній кулі
Щоб побудувати діаграму хмарності, оберіть масштаб. Наприклад, одна клітинка зошита - один день. Підрахуйте кількість безхмарних (ясних) днів, днів з перемінною та із суцільною хмарністю. Відкладіть угору кількість клітинок, що відповідають різній хмарності, і над кожним із стовпчиків намалюйте умовне позначення ступеня хмарності.
ПІДСУМКИ
• Вологість повітря — це вміст водяної пари в повітрі; розрізняють абсолютну та відносну вологість.
• Унаслідок згущення водяної пари утворюються тумани і хмари.
• За формою розрізняють хмари перисті, шаруваті, шарувато-дощові, купчасті та купчасто-дощові.
• Ступінь покриття неба хмарами називають хмарністю.
|
|
|
|
|
|
Запитання і завдання для самоперевірки
|
|
|
|
|
|
Намалюйте і назвіть різні форми хмар, які ви спостерігали у своїй місцевості. Що з ними пов'язано? Підберіть загадки, прислів'я і приказки, які характеризують утворення і розвиток хмар.
За яких умов, на вашу думку, туман розсіюється? Чому опади випадають не з будь-яких хмар? Чому хмари називають «вічними мандрівниками»? У щоденних зведеннях погоди ми чуємо: «Відносна вологість повітря 35 % » (або 50 %, 75 %). Поясніть, що це означає. Що таке пара і як вона потрапляє в атмосферу? За якими показниками визначають вологість повітря?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|