|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПІДСУМКИ
• Особливостями рельєфу дна Світового океану є чотири великі форми земної поверхні: підводна окраїна материка, перехідна зона, ложе океану і серединно-океанічні хребти.
• На відміну від суходолу, у рельєфі дна Світового океану є материкова обмілина (шельф), материковий схил, улоговини окраїнних морів і ложа океану, глибоководні жолоби.
|
|
|
|
|
|
Запитання і завдання для самоперевірки
|
|
|
|
|
|
За картами наведіть приклади країн, що розташовані у перехідній зоні, в ложі океану, на серединно-океанічному хребті. Поясніть причини утворення серединно-океанічних хребтів. І Де найглибші ділянки дна Світового океану - в ложі океану чи у 1 перехідній зоні? Що розділяє перехідна зона? Як називають ділянку дна океану, що об'єднує шельф і материковий схил?
|
|
|
|
|
|
|
Зв'язок будови земної кори та рельєфу Землі
Пригадайте
Які є основні форми рельєфу? (Див. § 28.)
Чим платформа відрізняється від області складчастості? (Див. § 28, 29.)
З чого складається геологічний час? (Див. § 26.)
|
|
|
|
|
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 7
Встановлення взаємозв'язків між будовою земної кори та формами рельєфу, визначення їхнього геологічного часу
Виконайте завдання:
1. Запишіть назву основної форми рельєфу, що утворилася на місці давньої платформи у межах Східної Європи. Визначте геологічний час початку формування цієї форми.
2. Визначте і запишіть, де виникла Східноєвропейська рівнина - на платформі чи в області складчастості. Визначте геологічний час початку її утворення.
3. Визначте (в кожній парі) наймолодші форми рельєфу: Альпи - Уральські гори; Гімалаї - Великий Вододільний хребет. Запишіть, у яку еру і період горотворення вони з'явилися.
4. Визначте (в кожній парі) форми рельєфу, що почали формуватися раніше: Кримські гори - Кордильєри, Уральські гори - Анди. Запишіть, у яку еру і період горотворення вони почали формуватися.
5. Визначте особливості будови і вік земної кори, що зумовили утворення плоскогір'я Декан.
Наприкінці кожної відповіді робіть висновок про зв'язок будови земної кори з рельєфом.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|