|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мал. 4. Сезонні зміни у природі: 1 - рання осінь; 2 - перший сніг
|
|
|
|
|
|
Простежте, як птахи та інші тварини готуються до зими. Опишіть осінні роботи у полі чи на городі. Зберіть осінній букет для виставки «Природна фантазія» і придумайте йому назву, поясніть її. Опишіть стан ґрунту кожної пори року.
Під час спостережень за сезонними змінами (мал. 4) учіться помічати і виділяти найголовніші зміни, що відбулися з рослинами і тваринами, порівнювати ці зміни, робити самостійно висновки й узагальнення. Поєднайте спостереження за рослинами і тваринами зі спостереженнями за погодою та спробуйте пояснити зв'язки, які між ними існують.
ПІДСУМКИ
• Зміна висоти Сонця над горизонтом залежить від добового і річного рухів Землі.
• За погодою слід спостерігати щодня в один і той самий час за допомогою приладів та візуально.
• Сезонні спостереження — це спостереження за змінами стану водойм, у житті рослин і тварин, у господарській діяльності людей.
|
|
|
|
|
|
Запитання і завдання для самоперевірки
За результатами сезонних спостережень у природі напишіть невелику творчу роботу (оповідання, твір, вірш, казку). Підберіть приказки і прислів'я, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Поясніть їхній зміст, якими погодними явищами ви спостерігали візуально? Яка висота Сонця над горизонтом у вашій місцевості у вересні? Чому змінюється висота Сонця над горизонтом?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|